úterý 15. září 2015

Tokyo Game Show 2015: Co nového u Sony doma?

Tokyo Game Show už pár let není zdaleka tou důležitou a pozornost budící herní akcí, jakou bývávala v dobách PSOne a PS2, což je nicméně jen nevyhnutelnou reflexí stavu japonského herního průmyslu, v němž hrají čím dále větší part mobility, odsouvající vývoj her pro velké konzole AAA formátu čím dál více do pozadí. Příčina nepříliš utěšeného a roky trvajícího stavu nebude jen na straně dlouhodobé stagnace až recese japonské ekonomiky, ale nepochybně i na straně samotných japonských vývojářských studií, které ve většině případů nezvládly technologický přestup z PS2 na nový hw a potažmo ani držet krok s moderními trendy, kterými by mohli oživit doma populární žánry a přitáhnout tím zpět pozornost jinam pokukujícího publika. Příčiny, kterých je mimo uvedených ještě celá řada, i pro jejich stádovost už ale stranou, kontext koneckonců už přiblížily. Kontext nutný pro očekávání letošní TGS, která v mém případě nebyla a nejsou nijak vysoká. A pokud by ta vaše snad měla náhodou z nějakého důvodu velké oči, dnešní tiskovka Sony, kterou TGS tak nějak neoficiálně začalo, jim udělá tolik potřebnou zmenšující plastiku.


Předně, TGS tiskovky Sony nejsou to samé, co E3 tiskovky Sony. Nejsou a s několika čestnými výjimkami nikdy nebyly....show. A ta letošní se k té 5% menšině určitě nepřidá, protože šlo o další z řady japonsky komisně a čistě informačně pojatých briefingů, bez jakékoliv dramaturgie, gradace, emocí, vtipu. Ne, že by to pokusy o show na E3 v mnoha případech nesklouzávaly za velký prachy někam do estrádních vod a troška japonské komisnosti a pokory jim nepřišla vhod, nicméně v tomhle případě co se samotné tiskovky týče, jednoduše není moc o čem psát, a ani není příliš moc co na tom opakujícím se schematu "představení On-sana ve špatně padnoucím saku-poklona-video-poklona-look forward-odchod" glosovat, takže co se samotné tiskovky týče, za mě je tímto doglosováno. A můžeme přejít k ohlášeným a předvedeným...no řekněmě spíše krátkým ukázkám, než hrám, protože nějaká gameplay předváděčka se fakt nekonala...


...a tady to s glosováním taky o moc lepší nebude, protože nudný formát letos, stejně jako loni a před, před, před i předloni, výstižně ladil s nepříliš zajímavým obsahem, ladícím ve výsledku s popsaným stavem japonského herního průmyslu. Byť se na "pódiu" vystřídali hlavouni z Capcomu, SquareEnixu, Namco-Bandai, KOEI Tecma i SCEWS, na rozdávání toho měli zajímavého opravdu poskrovnu. Podle očekávání tak nejvíc na své vlastní tiskovce zabodovala Sony, která konečně ohlásila očekávané DLC pro Bloodborne s výstižným podtitulem Old Hunters, které vypadá jak jinak než výborně. Zpátky do Yharnamu na lov se budeme moci vydat s novými zbraněmi, v doprovodu nových NPC a jejich příběhů už 24. 11. 2015 za nějakých 15 Euro. Na jak dlouho pobyt bude se uvidí, nicméně jde o Bloodborne, takže se dá čekat, že to bude stát za to. Zdatně v míře zajímavosti pak Starým Lovců sekunduje ohlášení Gravity Haze 2 (potažmo Gravity Rush 2), což neNi No asi to právě očekávané pokračování, které se od SCEJ čekalo, a které by mělo nějaký větší ohlas, protože Gravity Rush je sice až na kameru výborná věc, ale původně vyšla jen pro Vitu (jeho remaster na PS4 byl dneska rovněž ohlášen), kterou má bohužel nejen u nás, ale i ve světě fakt málokdo, nicméně za mě palec nahoru, protože Gravity Rush si díky své nápaditosti pokračování a doladění a snad i už komerční úspěch zaslouží. Koncepčně pak úplně špatně nevypadá ani nový Everybody´s Golf, posouvající se žánrově z golfových greenů směrem k pestřejší obsahové všehochuti, který pokud zvládne mechanicky vyladit i ty doplňkové aktivity stejně dobře jako zvládl už samotný golf, bude mít zaděláno na slušný potenciál minimálně doma a i u mě doma zabodovat. Clap ur hands? Ale jo, jako střízlivý fanoušek série proč ne. Vypadá to minimálně neotřele.



No a tím jsem asi s tleskáním nad obsahem skončil, protože byť ani tohle na víc než spokojené potlesknutí asi nebylo, dál už bylo jen hůř. Alespoň za zmínku už stál jen z kómatu probraný, před už ani nevím kolika lety pro PS3 ohlášený NIOH od Tecma, tentokrát ohlášený pro změnu jen pro PS4 a ve stávající, snad už finální podobě, vypadající jako zajímavý mix Onimushy a Dark Souls. Na kterém mimochodem dělá Team Ninja, mající na triku dřív výborný Ninja Gaiden. Mno a to je, co se mě týče, tak alespoň samostatně zmíněníhodné vše; pro úplnost pak i s odkazy čistě faktograficky ještě pár z představených, o kterých si v případě zájmu udělejte obrázek sami: muso Dragon Quest Heroes 2, minecraft klon Dragon Quest Builders, MP zmatek Resident Evil Umbrella Corps, převodem do 3D zprzněný King of Fighters XIV, konečně normálně ztrailerovaný nadějný Star Ocean 5, roztomilý World of Final Fantasy, wtf Kingdom Hearts 1.8, remaster první Yakuzi, a...na víc si po pravdě řečeno už fakt nepamatuju.

Takže prostě vcelku až na pár záblesků tak trochu nuda a nevýrazná šeď, bez nějakého výrazného překvapení a wow vyvolávajícího titulu, umocňovaná formou pojetí samotné tiskovky, z které dojem výrazně nezvedli ani nové facelifty pro PS4, nové DS4 a úplně ani fádně ohlášený první oficiální price cut PS4 o něakých 5.000 yenů, zatím čistě pro Japonsko...dávající ovšem tušit i brzký price cut o 50-100 Euro i u nás...a už vůbec ne závěrečná "one last thing" v podobě...ehm...ne, ani ohlášení GT7, RE7 nebo nového traileru z Last Guardian...ale v podobě...mno, těžko se tomu věří, když to člověk píše, ale...v podobě nové Tv reklamy na PS4! Pecka, tak trochu ilustrující letošní tiskovku Sony na TGS.

Žádné komentáře:

Okomentovat