úterý 4. srpna 2015

Gamescom 2015 - Jumping in...

Gamescom není E3, takže to na rozdíl od ní vezmu trochu hopem a aspoň ve zkratce rovnýma nohama bez zbytečné omáčky hop do čerstvých dojmů z právě skončené tiskovky MS, hlavně do těch tří dopředu avizovaných klíčových bodů jejího programu.

Efekt na efekt pro efekt.
Quantum Break...nebudu nijak zastírat, že hry od Remedy si už od dob Maxe Payna s mým vkusem zas až tak moc nerozumí a Quantum Break nebude v tomto směru výjimkou. I když s každou novou ukázkou je hra nabitější dalšími a dalšími efektními speciálními efekty, vypadá pro mě s každou další předváděčkou míň a míň zajímavě, protože přeci jenom už je jich trochu snad přespříliš, až je to celé...přeplácané. Věci, resp. přehlednosti a plynulosti akce nepomáhají ani permanentní kamerové střihy, vytrhávající kameru z normální perspektivy. Bayoviny vypadají dobře na plátně, ale ve hře je ten chaos poněkud nežádoucí. Navíc pod sukní všech těch střihů a efektů je obyčejná, typicky Remedy lineární third person akce v malých, uzavřených prostorách, ve které podle předvedeného nemají ty hrátky s časem kromě zpomalování/ zrychlování času žádný efekt či herní mechaniku, která by už nebyla vidět xkrát před tím. K tomu když si přidám generické prostředí, poněkud generické postavy a stejně generické nevertikální enemy encounters, pak bohužel za sebe nic zajímavého na Quantum Break nevidím...s čestnou výjimkou vizuálně i režijně úchvatné sekvence ve skladě, kdy v reálném čase přímo před vámi mění čas prostředí, ve kterém se nacházíte, což hra nápaditě a vizuálně zatím nevídaně používá jako mechaniku k vyprávění příběhu. Nápadité a výborně udělané. Bez debat. Na rozdíl od hlavní složky hry, kterou je zatím prakticky výhradně akce...feelingově sice na pohled se slušným drivem, ale mechanicky a herně prostě fádní. A kvantum speciálním cool pestrobarevných efektů ji nezachraňuje, ale v mém případě spíše utápí... quantum break, jen holt v jiném významu toho slova.

Drakan reloaded v poněkud divočejším stylu.
Z úplně jiného soudku se mě pak na patro derou dojmy z očekávané první herní ukázky Scale Bound od Platinum Games, kteří co se akčních mechanik byly a jsou pro mě úplně jiná liga než Remedy, což není sice z té krátké ukázky příliš vidět, nicméně tematicky i zasazením je to už na první pohled podstatně zajímavější a potentnější, než celý Quantum Break. Akční RPG v otevřeném prostředí, ve kterém je vaším sidekickem Drak s velkým D, s akčním drivem a nápaditostí her Platinum Games, ve které budete nejen s Drakem bojovat, ale měli byste ho moci i osedlat? Kdo by to nechtěl! Když jsem tu nedávno za nahozenou svou starou recenzí na Drakana smutně vzdychal, že jeho enormně potentní koncept nechali ostatní ležet ladem, nečekal jsem, že s něčím podobným přijde Scalebound, který je tím pádem pro mě hnedka asi tou nejzajímavější Xbone exklusivitou. Pravda, technicky to první ligu kopat sice nebude a souboják na první pohled nevypadá tak živelně a promakaně, jak člověk automaticky Platinum Games čeká, a...když už tak už...ten art design je taky trochu slabší, ale ten potenciál to má obrovský a není divu, že po tomhle nejambicióznějším projektu Platinum Games MS tak skočil. Kdo by ne...

... na rozdíl od Crackdownu 3, jehož letošní první předváděčku si mohl MS ušetřit a počkat na příští E3, protože krom krátkého in-engine levitování kamery kolem herního avatara a pohledu na město pod jeho nohama a několika offscreen záběrů z akce, toho prostě moc neukázali. Pár PR řečí o tom, že hry už nebudeme nikdy hrát jak před tím, power of cloud destrukci pro MP režim, blah, blah... Crackdown JE dobré a stále potentní IP, ale tahle dopředu hypovaná premiéra se jednoduše moc nepovedla. Tak snad příště.

Exploding power of cloud...
E-sportově pojatá předváděčka z multiplayeru Halo 5, kterou se snaží MS asi trochu sanovat ztrátu marketing dealu na nový CoD a jeho plánovaný akcent na tohle směřování jeho multiplayeru šla jedním uchem tam, druhým ven, dojem ambivalentně žádný. To Rise of Tomb Raider pro změnu vypadá po další nové herní ukázce stále víc a víc jako Tomb Raider, čímž nemyslím IP, ale jeho nedávný restart s názvem Tomb Raider...smysl nové ukázky mi zcela unikl, protože nepředvedla jedinou novou mechaniku, jediný nový, alespoň vizuální nápad nebo alespoň cokoliv jiného než stále stejnou akci proti generickým enemákům...na pohled by ani člověk nepoznal, že jde o nový díl. S Rise of Tomb Raider se rozhodl  ve své první veřejné gameplay ukázce držet basu i Dark Souls 3, jehož nejviditělnějším rozdílem oproti minulým dílům je Bloodborne. Když už From Software díky tomu, že je jejich Dark série je momentálně "in", nechce diverzifikovat svoje portfolio, mohl by už pomalu diverzifikovat nějak viditelněji ladění a styl svého hlavního IP a to trochu jinak než Bloodbornem, protože co fungovalo tam, nemusí fungovat tady a trh by se mohl tohoto neměnného ladění s prominutím přežrat.

Čeho se na druhou stranu já osobně nepřežeru nikdy, jsou dobrý trailery a MS na konferenci přivezl jeden, kterej se bude většině poměrně těžko překonávat v podobě ohlášeného vzkříšení jinak nijak zajímavého IP Homefront s příznačným názvem "Thank You". Z ukázky přímo ze hry mi sice při vzpomínkách na nepříliš povedený první díl není úplně jasné kdo a proč měl tak silnou potřebu si druhý díl navzdory všem potížím při vývoji vyvzdorovat, ale tyhle pochybnosti stranou, trailer se jim opravdu povedl. To tak úplně neplatí o plánovaném "one last thing" v podobě trailerového hraného ohlášení Halo Wars 2, ale překvapení to do jisté míry přeci jen bylo. Zvlášť, když to oznámily i pro PC. Jump in? No vzhledem k datu vydání Scalebound zatím asi ne, ale nutno uznat, že obsahem to měl letos našlápnutý pořádně a v tomto směru šlo bezesporu o jejich nejvydařenější tiskovku na Ganescomu.

Žádné komentáře:

Okomentovat