pondělí 13. června 2016

E3 2016: Bethesda



Quake. Lets rock. Bethesda se s tím rozhodla nezalamovat a hned na úvod svou letošní tiskovku namísto nějakého zbytečného PR odpaluje neleaknutým teaserem na resuscitaci další velkého IP od idSoftu. Na první pohled se minimálně výtvarným stylem poměrně úspěšně blíží minimalistickému výtvarnému pojetí originálu, což je vzhledem k jeho výraznosti a zapamatelnosti jedině dobře. Leč krátký teaser v nejmenším nanaznačuje nic o přítomnosti singlu...a následující doprovodné info od idSoftu rychle objasňuje proč. Quake je sice zpátky, ale jen v jeho MP podobě. Singl nebude a co by koneckonců ve hře s názvem Quake Champions dělal. Potom, co ovšem id udělal s MP nového Dooma, je to trochu studená sprcha. Pro mě.

Pro tempo tiskovky po nadějném startu je pro změnu studenou sprchou ohlášení nového Quakea následující dlouhé tlachání na téma přídavků a stavu Elder Scrolls Online, Falloutu 4 a karetní videohry Elder Scrolls Legends. Obligátní výplň; velká IP Bethesdy, která mají stále z její strany stabilní podporu těžko můžou na E3 tiskovce zůstat ovšem bez povšimnutí. Nezůstaly, nicméně kvůli nim tiskovku asi většina z nás nesleduje. Vatu slušně oživuje až nástup chorálů v doprovodu fanouškům Skyrimu povědomé hudby, ohlašující, že remaster Skyrimu pro nové konzole opravdu bude. Z těch několika srovnávacích záběrů je sice jasné, že k němu Bethesda přistoupila poměrně zodpovědně a viditelně vylepšila kromě animací všechno, co se na vizuální stránce vylepšit dalo, ale problémy Skyrimu byly ovšem s výjimkou PS3 verze přeci jen trochu někde jinde, než ve vizuální stránce hry. Ty Bethesda v remasteru samozřejmě odstraní jen těžko a jen vizuálně vylepšený Skyrim, to je v době standardů nastavených Witcherem 3, na nějaké oslavné juchání opravdu málo. Pro mě. 

Tempo nicméně bylo po vatě tímhle ohlášením přeci jen opět nastartováno slušně a přítomnost Arcane Studios na pódiu mu určitě klacek pod nohy strkat nebude. Dishonored 2 time. Mno, tak překvapivě ne. Bethesdě toho na rozdíl od EA opravdu moc předem neleaknulo, takže talentovaní vývojáři z Arcane Studios můžou k překvapení všech představit v tuto chvíli nikoliv Dishonored 2, na který taky dojde, ale trochu překvapivě z CGI traileru slibně a zajímavě vypadající scifi... Prey. Z mého pohledu je úplně zbytečné vytahovat na světlo s jejich novou hrou asociace spojené s tímhle postarším IP, patřícím teď Bethesdě, protože přeci jenom Prey si většina pamatuje nikoliv pro kvalitu hry samotné, ale maximálně tak pro jeho předlouhý vývoj, provázený řadou odkladů a pro zajímavost pár let staré ukázky z nakonec zrušeného pokračování. Novinka Arcane Studios má sice na pohled se starým Prey společné scifi ladění i usazení, nicméně uchopení vypadá natolik odlišné, že to klidně mohlo být nové IP. V každém případě trailer i autoři znamenají poměrně velký potenciál a nový Prey bude snad původní IP připomínat jen názvem, nikoliv problémy jeho vývoj provázejícími.

Nastartované tempo opět v rámci snahy o patrně vyvážený pacing zpomaluje idSoft s PR kolečkem okolo úspěchu nového Doom, provázeným vnadění na nové DLC, DLC...zase DLC a nakonec i v duchu free ware tradice idSoftu i na aktuálně vypuštěné demo, obsahující celo první úroveň Dooma. Ke stažení prakticky všude...na Steamu, PSN i Xboxlive. Nebýt reakcí v sále, řekl bych, že ke zpomalení tempa ještě výrazněji přispělo i podobné PR kolečko okolo Elder Scrolls Online a jeho DLC, včetně ohlášení víkendového hraní zdarma, nicméně přítomní v sále jsou z toho na rozdíl ode mě u vytržení, takže s tím zpomalením tempa tiskovky to bude asi hodně subjektivní. No, každému co jeho jest...minimálně to publikum si Bethesda umí vybrat podstatně lépe než EA.

VR. Yup, Bethesda se už oficiálně na rozdíl od ostatních velkých publišerů chystá pomalu, ale jistě naskočit na VR vlnu, takže v rychlém sledu ohlásila jak určitou verzi Dooma, umožňující zatím si udělat vituální procházku peklem, tak především plnou podporu VR pro Fallout 4. V tuto chvíli jen pro Vive s relasem ovšem až někdy v roce 2017. Jestli půjde jen o nějaký update F4, nebo o samostatně prodejnou VR verzi netuším, detaily si zatím Bethesda nechává pro sebe, stejně jako názorné ukázky VR verzí těchto dvou IP. Rozumné; VR nemá cenu předvádět nějakými ukázkami, VR je potřeba nechat lidi zažít. A na to má Bethesda v zákulisí nachystaných VR stanic dost.

Namísto neefektivního předvádění VR her, opravdu lepší nechat na pódiu opět prostor Arcane Studios a jejch očekávanému Dishonored 2, kteří to nakonec tiskovky s informacemi o něm jako zatím jediní opravdu pořádně rozbalili. Na rozdíl třeba od Bioware u EA. Harvey Smith názorně předvedl a okomentoval nejen schopnosti jejich nového proprietního Void enginu, ale krom toho jsme se dočkali i stručného představení obou hlavních postav a souvislých ukázek hned ze dvou misí hry. Void engine sice má zatím poměrně viditelné problémy s aliasingem a animacemi pohybu, díky čemuž především vertikální pohyb působí poněkud komicky, nicméně díky PBR, DOF, volumetrickým světlům a řadě dnes běžných vizuálních efektů dává naplno vyniknout výraznému a zapamatovatelnému výtvarnému rukopisu Arcane Studios a jejich citu pro detail a ve výsledku vypadá "nový" Dunwall velmi působivě. Herně je to Dishonored jako vyšitý...a protože na samotné sandbox koncepci nebyl důvod nic měnit, stačí ke spokojenosti předvedení několika velmi potentních schopností v čele s telekinetickým propojením více enemáků a možností vnímat (sice patrně jen vybrané lokace) paralelně ve dvou časových rovinách. Řada věcí z předvedeného sice zjevně ještě potřebuje dodělat a vypulírovat, ale komplexně pojaté předvedení hry samotné v jejím aktuálním stavu, to je potřeba kvitovat s povděkem. Zvlášť po tiskovce EA... Závěrečný trailer na Dishonored 2 je pak už jen příjemnou tečkou za celou prezentací hry, byť minimálně hudební podkres bych po úderných trailerech na první Dishonored čekal vhodněji zvolený. Relase 11. 11. 2016.

Konec. Žádné pomyslné "one last thing" na závěr v podobě třeba mnou očekávaného ohlášení nového Wolfensteina, žádná perlička na závěr. Dishonored 2 byl bezesporu fajn, troška finální gradace by ale taky neuškodila. Na druhou stranu především díky hrám Arcena Studios a solidní PR prezentaci bez laciných fórků, křečoitých a teatrálních gest, byla letošní tiskovka Bethesdy prostě... solidní. A poměrně na úrovni. Nikoliv na té, nastavené loňskou premiérou Bethesdy na E3, ale pořád ještě na takové, která jako celek svým tempem šlapala.

Žádné komentáře:

Okomentovat