úterý 14. června 2016

E3 2016: Sony - Gods Gone


Ticho. Ticho, které postupně umlčí filharmonický orchestr, hrající naživo v majestátních divadelních kulisách, kde si na obřím plátně po zvednutí opony debutuje opulentně vypadající nový God of War. Těžko si představit epičtěji pojatý začátek. Kratos na první pohled zestárnul, zešedivěl a snad aspoň z části našel na hranicích Valhaly svůj vytoužený klid i část ztracené lidskosti. Samozřejmě minimálně klid není tou věcí, která by mu zrovna u předváděčky nového dílu série měla vydržet kdoví, jak dlouho, protože nějaké obyčejné farmaření by asi nejvhodnějším materiálem pro premiéru na tiskovku nebylo, a tak když záhy dojde na očekávanou akci, ohání se sekerou stejně tvrdě a brutálně jako dřív řetězy. Stylizací, uzemněním, pojetím i prací s postavami ale je nový God of War i Kratos někde trochu jinde, než dřív. A co se mě týče, oběma jejich osvobození se od řetězů Olympu a ničím nesvazované touhy po pomstě rozhodně prospělo. A krom toho, že GoW vypadá podle očekávání jako opulentní vizuální žranice, vypadá i najednou po čtyřech dílech díky jinému pojetí postavy, hry neokoukané Valhale, prostě mimořádně svěže. Po pro mě už nudném Accesion rozhodně krok správným směrem, na který se těším aktuálně víc, než bych čekal, že budu.

Shawn Layden, z kterého se klube důstojný nástupce Jacka Tretona, si tak před svým nástupem na pódiu těžko mohl na začátek přát lepší otevírák na rozehřátí publika i trošku tupě už možná touhle dobou doma do monitorů zírajících fanoušků :-). Na pódiu se ovšem moc dlouho neohřál a po citlivě podaném kolaudaci obětem masakru na Floridě a obligátním vítacím antré bez velkých, dlouhých PR keců, spouští až nečekaně souvislou, ničím nebržděnou a neředěnou lavinu nových ohlášení a nových ukázek z ohlášených. 

S dlouho očekávanou novinkou od Bend Studios v čele. Dead Dont Ride anymore, protože v názvu jejich nového IP je vystřídaly Days Gone. Očekávané postapokalyptické ladění zůstalo, jen to celé z premiérového traileru vypadá na první pohled trochu vážněji, než bych čekal...skoro jako by chtěli Bend udělat svoji vlastní verzi nikoliv mnou očekávané road movie apokalypsou, ale...svoje vlastní Last of Us. Vrchol produkce Naughty Dogu je ale přeci jen hodně velké sousto, tak doufám, že raději půjdou svým vlastním směrem, což ale z traileru opravdu těžko odhadovat, protože stran možných herních mechanik a náplně toho příliš neukázal. Docela by tomu bodla nějaká souvislejší herní ukázka, na kterou je ale zdá se ještě příliš brzy...takhle je zatím jasné maximálně to, že i tahle apokalypsa nebude pro starý a bude vypadat opravdu dobře, jak je ostatně u first party vývojářů Sony dobrým zvykem.

Last Guardian je možná díky svým PS3 kořenům ve stávající produkci ze stáje Sony trochu výjimka, nicméně ten má zase Uedův nezapomenutelný výtvarný styl, zcela unikátní herní koncept a v neposlední řadě úchvatného/ou Trica/u...a jak názorně ukázal nový trailer, ne jednoho. Drobná rýpání do žeber technické stránky stranou, Last Guardian jako hra vypadá stále prostě náramně a ty lehce spoileroidní nové záběry mou zvědavost tahají pořádně za ústa, až to nedočkavostí skoro bolí. Naštěstí nebude napnutá dlouho; maximálně do 25. 10. 2016, kdy bude konečně po deseti letech TLG najisto u mě doma. 

Odsun Horizonu, který se promenáduje na plátně hned po traileru na TLG, je tím pádem definitivně zapomenut, byť i druhá komplexní herní ukázka názorně demonstruje, že Guerilla má v rukách náramně vypadající i herně potentní kousek, který bude druhý rok po sobě s přehledem aspirovat na hru výstavy. Předvedené namluvení a Witcherovsky podané dialogy sice poněkud díky obsahu drhnou, ale v okamžiku, kdy se Aloy pustí do akce a ke slovu se dostane ten výtvarně úchvatný svět robosaurů a herní mechaniky to má málovídaný grády. RPG prvky vypadají rovněž rozumně a použitelně, takže teď už jen doufat, že v rámci story a designu questů Guerilla ten mimořádně slibnej herní základ nepodělá.



Podobný starosti se můžou některým honit hlavou i na téma novinky od Quantic Dreams, leč mě nikoliv. Na rovinu přiznávám, že mě Cage...teda David Cage, svými hrami vzdor možným výhradám k jejich scénářům baví a cokoliv vážnějšího na téma "Já, robot", případně "Já, replikant" prostě žeru a nová našlapaná ukázka s Karinem namísto Kari v hlavní roli, mě rozhodně obsahem, formou i naznačenou možnou mnohostí postav potěšila. O prvotřídním vizuálu se netřeba zmiňovat.

Příliš se přes PR o čemkoliv zmiňovat zdá se nehodlá letos ani sama Sony, takže po stručným ántré k PSVR už Laydena v záři reflektorů střídá novinka od Capcomu pro PSVR s pracovním názvem Kitchen...z níž se po několika trochu nudných minutách klube zatím největší překvapení večera. V kuchyni nám totiž na tiskovku neukuchtil Capcom nic menšího, než Resident Evila 7. Představeného poněkud mystifikačním způsobem ve stylu P.T. s demem dostupným právě teď na PS Store. Pro ty PS+ pozitivní. Co má RE7 vlastně společného s VR a co bylo to krátké a poněkud mdlé demo asi z něj zač, se přiznám, že vůbec netuším a Capcom ani Sony mi v tom moc díky zvolené formě ohlášení vůbec nepomáhají. Prostě RE7. Bude. V červnu 2017. Pro PS4 určitě a v nějaké podobě asi i pro PSVR. Resident Evil 7? Takhle?! Mno, tenhle potenciální úder na solar teda tandem Sony/Capcom moc nezvládl...a tak nějak se chlapci trefili spíš do kulí. Vlastních. Tak aspoň ten trailer že ujde.

VR PR. 13. 10. 2016 za 399$ a více jak 50 her pro ni ještě do konce tohoto roku. Slušný numero, s níž by díky ceně a mj. i díky v rychlém sledu předvedeným exklusivitám jako Star Wars Battlefront: X-Wing Mission, Batman Arkham VR i exklusivní podpoře PSVR od FFXV a nového Call of Duty, neměla být problém být po launchi numerem unem mezi svými.

Call of Duty soudě dle krátké, ale poměrně dost efektivní live předváděčky jedné ze singl misí, by rovněž problémy s prodejností mít na podzim neměla, vzdor jejímu nikoliv univerzálně přijatému sci-fi ladění. Co se mě týče, tak to naopak díky němu vypadá podstatně lákavěji než ten okoukaný military mišmaš, který série dovedl mezi absolutní rekordmany v počtu prodaných kusů a jedno z nejhodnotnějších IP gamebizzu. O to víc ten odklon od zažitého potřeba ocenit. Víc sci-fi, míň military. Nicméně ani s CoDem se na scénu nedostavuje žádné oslavné PR co-opu Sony a Activisionu a nebýt ohlášení předčasného přístupu majitelů PS4 k remasteru Modern Warfare, člověk by ani nepoznal, že mají mezi sebou uzavřený nějaký marketing deal.

Shaun Layden je po víc jak půl hodině skoro nepřerušované herní smršti zpátky delší dobu na place. Kulisy jsou všem ostřílenějším fanouškům Naughty Dogu okamžitě víc než povědomé... Mno, tak kam nám Sony to teasování Crashe dotáhne tentokrát? Tričko s Crashem na PS Experience loni nikam nevedlo...na rozdíl od letošní E3. Crash je konečně zpátky doma. Remaster jedničky, dvojky i Warped ohlášen. Pro PS4. Spolupráce Sony a Activisionu plodí zdá se i chutnější ovoce, než časově exklusivní DLC a podobný nesmysly. Další bod pro Sony.

No a další na cestě, protože po kratičkém antré Andrewa House je zpátky mezi svými nejen Crash, ale i trochu větší formát...sám Kojima san. Publikum Hideu zjevně miluje a dává mu to patřičně najevo. Natolik, že v podstatě stačilo, kdyby přivezl na tiskovku jen sám sebe a přede všemi se poplácali s Adrewem po zádech. Klobouk dolů, že Hideovi tohle nestačilo a nebál se už v takhle ranné fázi ohlásit první samostatnou hru od vlastního studia. Sice jen teaserem, ale teaser od Kojimy je zpravidla zajímavější, než několik dlouhých předváděček her třeba...třeba...třeba od Ubisoftu. Dead Stranding, resp. přesněji řečeno realtime teaser na něj má styl, atmosféru, zjevný nosný vážný téma a charismatického Normana Reeduse. A za sebou letitou jistotu v podobě Kojimy s plnou podporou Sony. Koho by i to málo v tomhle provedení nezaujalo a nezačal v duchu analyzovat, co nám Kojima všemi těmi symbolickými podivnostmi chce vlastně o hře říct. Navrch každé neleaknuté velké překvapení se v dnešní době počítá.

O Spiderman Projectu pro PS4 sice tak úplně nejde říct, že by minimálně formou náznaků a drbů něco na jeho triko neleaklo a jeho ohlášení na E3 tak bylo naprosto nečekaným překvapením, ale když se v traileru na něj objevilo logo nikoliv Suckerů, ale Insomniacu, tak kdo by překvapením taky nasucho trochu nepolkl. Sice bych od nich radši viděl namísto Pavouka malého Lombaxe "Going Commando", ale na druhou stranu dobře pro Spidermana, protože po Sunset Overdrive má Insomniac dost zkušeností na zúročení potenciálu další open world komiksárny. A Suckeří mají tím pádem volný ruce...

A protože Layden je po delší době zpátky na pódiu a čas se pomalu naplnil, chybí už jen pro tiskovky Sony povinná tečka na závěr. Slim PS4 s podporou pro 4K videa? Price cut? Nebo takovej menší Punch...Sucker Punch na solar? Ani jedno, ani druhý...a bohužel ještě pořád ani to třetí, ale překvapivě v tuhle chvíli mnou nečekaná live ukázka z Days Gone. Těžko říct, jestli nevhodně vybraná, nebo narychlo ušitá namísto něčeho jiného...ale bohužel rozhodně nejde o podobnou třešničku na dortu, jakou byl poslední dva roky Uncharted 4, ale o něco, co si měli Bendíci radši schovat. Pořád hra vypadá vizuelně jako hra od first party vývojářů Sony, tj. výborně, ale minimálně v tuhle chvíli postrádá nějakou vlastní identitu a působí jako mišmaš Last of Us a Dead Rising. Jen úplně bez charakterů, intenzity, syrovosti a atmosféry prvního a hravosti, vtipu i snadbox možností druhého. Hordy zombíků sice vypadají impresivně, ale reagují tupě i na poměry odumřelých mozkových buněk jejich majitelů a akce s nimi tak působí poněkud komicky a ne příliš uvěřitelně. A o nějakých zajímavých herních mechanikách v předvedeném taky nemůže být řeč, takže těžko říct, proč raději Bendíci neukázali něco z open world koncepce hry, survival mechanik nebo aspoň akce na motorce, na kterou snad taky dojde. Takhle snad lepší, kdyby zůstalo jen u toho ohlašovacího traileru...no, člověk si má dávat pozor na to, co si přeje, protože by se mu to mohlo splnit. A ještě ke všemu na závěr. Kdyby ale Neo nezůstal doma pod peřinou, mohlo to být horší.

Nepovedenou tečku a zpackané ohlášení RE7 stranou, když se na plátně bez vaty a PR keců promenáduje jedna lépe a nadějněji vypadající hra za druhou, těžko něco na tomhle Soňáckém novém pojetí tiskovky kritizovat. Divokému tempu velkých věcí by občas slušely stopkami trochu povolenější otěže, aby mohly dojmy z předvedeného více dýchat a absence Suckerů, nového infa k FFVIIR a Shenmue 3 mě samozřejmě mrzí, nicméně z takhle nabité sestavy se holt všichni nevlezou. A času, času není nikdy dost, zvlášť, když stojí velký prachy. Božsky hypující ohlášení jako loni se sice nekonala, ale díky zestárlému polobohu, sexi zrzky a nesmrtelnému Kojima sanovi to ponocováni i bez nich letos stálo za to.

Žádné komentáře:

Okomentovat