úterý 14. června 2016

E3 2016: Micosoft - Drunken Whaler



Leaky se letošní rok nevyhnuly ani MS, takže nebylo důvod držet se zkrátka a MS chystané překvapení vypustil hnedka na začátku. Slim verze Xboxu se bude jmenovat Xbox One S (ano, to "S"...MS se s původností nikdy zvlášť nezalamoval), vypadá na poměry MS opravdu povedeně a mimo to, že bude podporovat standardy pro filmy ve 4K rozlišení a má konečně zdroj přímo v šasi, se bude prodávat za příjemnou cenu 299$ v případě základního modelu s 500GB HDD. Za 399$ v případě modelu z 2TB HDD.  Revize se společně s konzolí dočkal i ovladač a dohromady na pohled tvoří povedenou dvojku. Dobrej start a cesta imo správným směrem.

MS se zdá se hodlá držet formátu loňské E3, takže žádný prostor pro nějaký PR kolečka, a jen doznělo ohlášení nového modelu, už jsou na pódiu pánové z Coalition a s nimi live předváděčka nových Gears of War...kteří vypadají tak nějak více než méně jako staří Gears of War. Jasně, počasí se trochu vymklo z kontroly a s jeho pomocí je hra poměrně slušně narvaná interaktivními set-piece momenty ve stylu CoD nebo Battlefieldu a postavy sypou z rukávu hlášky jako vystřižené z Uncharted, jen bez Drakea a spol., ale celkově je to jasná, příjemně vypadající hra na jistotu. A hlavně pro fanoušky, včetně závěrečného camea. Proč ne. Nejen na Xbox, ale i Windows 10, což podle očekávání bude všudepřítomná nálepka her od MS, signalizující jasně, že xbox začíná být značkou víc sw než hw platformou.

Téma updatů Killer Insntinctu o nové postavy, navazující plynule a smysluplně na prezentaci GoW4 není třeba moc řešit, Killer Instinct se prostě chytnul, má a bude mít stabiní podporu. Na Xboxu i Windows 10. Kam míří i další IP od MS v podobě Forzy Motorsport: Horizon 3, která míří nově nejen na PC a do Austrálie, ale především směrem, kam už bohužel nikdy nezamíří Evolution Studios...k nespoutané adrenalinové divočině v terénu...směrem k Motorstormu. Silnice rozhodně Playground Games opouštět nehodlá, stejně jako jejich open world strukturu hry, kterou zrovná já po pravdě u závodních her ale vůbec nemusím, nicméně pohled na bugginy a auta divočící v Australské pustině i zelených tropech, musel každého starého fanouška Motostormu zahřát u srdce. Zvlášť, když kromě traileru dostal nový Horizon i prostor pro live předváděčku. Z ní i traileru to vypadá opravdu výborně. Plus jako bonus nabídne i cross play v MP mezi PC a Xboxem...s čímž nepřímo souvisí i nové motto her od MS "Play anywhere", znamenající nejen, že hra bude na Xbox i Windows 10, ale i to, že na obou platformách ji můžete mít za cenu jedné. Nejen crossplay, ale i crossbuy. Otázkou je, proč pak kupovat Xbox, pokud máte dostatečně výkonné PC... UWP i Windows 10 store jsou, pravda, na to "proč" ještě pořád pádná odpověď, ale to nemusí vydržet věčně. 

Recore time. Inafune sice prostor předvést hru naživo nedostal, ale gameplay trailer je výživný dostatečně. A z něj Recore jednoznačně působí jako Metroid like...hodně metroid like...hra, což znamená v mém případě palec jdoucí směrem nahoru. Zvlášť, když se k tomu přidá ještě osobitý výtvarný styl a správně Metroidovsky opuštěné prostředí. Xbox i Windows 10. A protože MS se opravdu nehodlá zdržovat u PR, už jsou tu na pódiu pánové ze SquareEnixu s fungl novou hratelnou ukázku z FFXV, která představuje v pravdě hodně velký "epic stuff", jako vystřižený z next gen verze God of War. Nakolik tohle bude fungovat i jako Final Fantasy a RPG, to se teprve uvidí. Na pohled ovšem působivá záležitost. O Windows 10 poprvé ani zmínka. 

Battlefield. 1. Stejný trailer jako včera, nic nového. Ale když už má MS s EA na BF marketing deal, je potřeba ukázat aspoň něco...ukázali. Něco, co už všichni viděli, takže ta beta nejdřív na Xboxu je jedinou novou informací, kterou na téma BF přinesla konference MS. Titáni ani další stračeny ze stáje EA ovšem překvapivě nikde. 

Xbox live všude. Kdekoliv na čemkoliv s Windows 10. Nové featury v podobě komunit aka skupin, klubů, arén a vím já čeho všeho ještě. Společné, provázané, spojující...hráče všech platforem (rozuměj všech s Windows 10) bez ohledu na bravu pleti, vyzn...bla, bla. Konečně trochu PR, následované předvedením slibovaného v praxi. Na Minecraftu, hraného asi "naživo" souběžně na Xboxu, tabletu a Johnem Carmackem na PC s Oculusem na hlavě. Oukej, got it. Na druhou stranu vítaná pauza a zpomalení poměrně divokého tempa, pádícího bez většího zadýchání stejným tempem od samého začátku tiskovky. 

Asi si to při dramaturgii uvědomil i MS a indie věci jsou společně s Minecraftem a hláškujícím Carmakem ve vlastní virtuální realitě, poměrně spolehlivou a bezbolestivou brzdou. Takže indie time. Inside od tvůrců Limba, které bude k nové hře zdarma, vypadá stejně zajímavě jako loni. Dost dobře na to, aby se obešlo bez trapné nálepky jedné z nejlepších her všech dob, kterou jí zbytečně poplácalo po zádech PR MS. Z následující indie montáže pak těžko mohla nevyniknout na pohled story driven walking adventura We Happy Few, která si nejdřív odbude konzolovou premiéru na Xboxu. Premiéru pro změnu na konferenci MS si odbyl i CD Project Red s jeho karetním Gwintem a Namco s první gameplay ukázkou toho, jak bude vypadat Tekken 7 na konzolích. Ano, nakonec bude Tekken 7 i na Xboxu. Patrně v zájmu výrazného zvednutí jeho prodejů v Japonsku :-). Dead Rising 4 od Capcomu už stihnul leaknout předem, takže v jeho případě se na rozdíl od Tekkena o žádném překvapení mluvit nedá, což platí i o jeho obsahu v podobě nenáročné sandbox zábavy se zombíkama v hlavní roli, kterou Capcom hodlá soudě dle traileru posunout maximálně tak k ještě větší divočině, v níž už se ale kouzlo zombíků naprosto ztrácí. Venku ještě letos, na Xbox a... chvilka napětí...Windows 10.

Tamtéž míří i už nepřekvapivě Scalebound od Platinum Games, uvedený novou live předváděčkou hry v podání samotného badasse Kamyi...a nějakých tří dalších japonců. Největší boss fight, jaký kdy Platinum kdy udělali? Na pohled epické pomalu na úrovni God of War, bez debaty...takže odpověď na otázku je asi opravdu ano, leč mimo epiky a slabší grafiky, ten typický made in japan boss fight o několika fázích zas až takový divoký terno nebyl. A nějak zvlášť nápaditý taky ne, protože jsem si připadal jako v Lost Planet 2 od Capcomu. Jen navrch s draky. Bez ukázání otevřenýho světa, zvýraznění RPG prvků to a celkového kontextu hry, který ji posouvá někam trochu jinam, to na mě tak pozitivní dojem jako loni na Gamesconu nezanechalo. Ale je to od Kamyi a ten by radši spáchal harakiri než udělal špatnou hru a tím svýmu egu vysypal kýbl hoven na hlavu, takže to berme jako nevhodně zvolenou předváděčku, která v kontextu bude nakonec o třídu lepší, než jak momentálně vypadala.

No a s tóny skotské lidovky Drunken Whaler se konečně dočkává svojí chvilky v prime timu konference Microsoftu i Sea of Thieves od Rare. Pravda, starý trailer na Dishonored s touhle silně melodickou záležutostí naložil o třídu lépe než trailer na Sea of Thieves, ale čert vem trailer, když venku je konečně i první souvislejší ukázka ze hry. Sice ne live, ale pečlivě připravená a sestříhaná z live session testerů hry, , nicméně aspoň nějká. Rare se na první pohled rozhodli narvat hru herními mechanikami skrz naskrz a skoro každá činnost na lodi bude nějakou vlastní mít, což ve hře zaměřené primárně na MP a kooperaci mnoha hráčů s mottem "ten dělá to a ten zas tohle a společně dohromady uděláme moc" dává bezesporu smysl. A to hromadné nalodění posádky i její koordinovaná práce pro vyplutí s lodí vypadá neotřele a působivě. Bitvy pirátských škunerů za doprovodu výstřelů z děl, divokého šumění vln a praskajících stěžňů ještě líp. Leč to se dalo tušit už z loňského traileru a trochu mi chybělo aspoň naznačení toho, co se bude dít na souši, protože přeci jen postavit hru na plavbě po moři a lodních bitvách by bylo trochu málo na opravdový Rareware... A po roce od představení bych čekal od Rare trochu komplexnější materiál na strávení. Tak snad později na E3... Windows 10? Hádejte.

Ohlášení State of Decay 2 pro Xbox i W10 jsem sice už na letošní E3 díky avízu Undead Labs ještě nečekal; ale on ten byť velmi povedený, tak skoro čistě CGI trailer s několika ingame záběry, dává stejně tušit, že hra je ještě daleko...takže jediné, co o ní z tiskovky víme, je jen to, že bude. Pro Xbox i W10. Kdo by to byl řekl. Obojí.

Přítomnost Halo Wars 2 na tiskovce pak zase je všechno, jen ne nečekaná. CGI trailer na ni je v téhle fázi vývoje zbytečný řekl bych normálně, ale tenhle CGI trailer je díky střihu, vizuálu a hudebnímu dorpovodu zatím asi nejlepším, jaký byl na E3 k vidění, takže ne...zbytečný vzhledem ke svým kvalitám nebyl. Na rozdíl od gameplay ukázky, která sice ukázala, že hra bude pěkná, leč na jméno svého IP byla až moc krátká, stručná a na info chudá. Čas asi kvapí.

A soudě dle časomíry a přítomnosti Phila Spencera na pódiu, tak pro letošní tiskovku MS asi už i pomalu dokvapil. Už jen to obligátní "one last thing"...pojď Phille; konference sice odsýpala pěkně, ale bez překvapení, tak šup nějakou tu petelici na závěr. Halo 6 nebo Fall of Tomb Raider. Rekapitulace toho, jak jsou v MS dobří vypadá jako klasická předehra pro finální tečku, leč Phillovi řeči o nových herních obzorech, hraní na xboxu bez omezení a generací a společné platformě bez ohledu na hw dává společně se zmínkou o 4K tušit, že ta tečka bude z úplně jiného ranku, než by se na závěr tiskovky plné her slušelo. Mno...a ano, to, o čem většina už nějakou díky leakům ví, je oficiální. Tím nejméně vhodným způsobem. MS se opravdu zbláznil a ohlásil na závěr konference de facto nástupce Xbonu. PR plky o konzoli bez hranic, zato se 6 teraflopy a osmi jádry, stavěnou pro 4K hraní a virtuální realitu. Project scorpio. Vánoce 2017. Konzole beze jména i samotné konzole, výkon bez ukázek i konkrétních parametrů. Jen PR řeči. Proč kupovat zkraje tiskovky ohlášený Xbox One S teď, když víc jak rok a půl ideální platformou na hraní her pro Xbox být nevydrží. Philovo ujištění, že nikoho nenechají vzadu, protože platformy budou vzájemně plně kompatibilní, může po zkušenostech s tím, jak MS "podporuje" svoje starší platformy, těžko brát někdo vážně. MS tuhle generaci sice už teď evidentně projel se Sony na plné čáře, ale ručník se dá hodit do ringu jinak a důstojněji, než tímhle nesmyslným krokem, který určitě vystřelí prodeje nového modelu stávajícího Xboxu...jen ne tím správným směrem. Výpočetní síla cloudu o hodnotě desetinásobku výkonu Xbonu nakonec nikde, Crackdown 3 tamtéž, tak proč nezamávat fanouškům před očima jiným, ještě vzdálenějším červeným hadrem. A pro všechny případy přesunout veškerou produkci i na PC a W10...kdyby to náhodou prostě nevyšlo. No, tomu říkám pořádáná tečka za jinak našlapanou tiskovkou.

Žádné komentáře:

Okomentovat