středa 22. června 2016

E3 2016 - To nejlepší z letošní étrojky



Nejlepší trailer
Days Gone - Broken Road
Potom, co mi do všeho přestanou kecat navzájem se překřikující a o pozornost žadonící vlastní očekávání, a podívám se na valnou část toho zajímavějšího z E3 znovu s podstatně větším klidem i nadhledem, zůstane mi v hlavě zdaleka nejvýrazněji zapsán tenhle rok právě trailer na Days Gone. Při tiskovce jsem sice z něj sice díky ukecaným očekáváním, čekajících místo něj pořádné stage demo, úplně na větvi nebyl...ale jsa plně střízlivý po jeho několikaterém zkouknutí je na místě srazit paty a smeknout, protože trailer, trailer ten se Bendíkům prostě a jednoduše opravdu povedl. Melancholický, přesně sestříhaný, velmi trefně hudbou doprovázený a s přidanou informační hodnotou o světě, hlavní postavě i samotném názvu hry. Prostě prvotřídní kvalitka, které nic nechybí a jako celek převyšuje o hlavu zbytek trailerů z letošní E3.


Sekundanti: řemeslně výborně odvedená práce s lahůdkovým hudebním doprovodem v CGI traileru na Halo Wars 2 a mysteriózní depka s celou řadu symbolických rovin v prvním traileru na Kojimovu novinku Death Standing.


Nejlepší stage demo
Horizon: Zero Dawn - Thumb(s) Up
Přesto, že Guerilla na rozdíl od celé řady debutantů na letošní E3 neměla v rukávu mnohdy z pohledu emocí rozhodující okamžik překvapení, už podruhé za sebou dokázala připravit pro mě komplexní a na množství dosud neukázaných herních mechanik natolik nabitou ukázku ze hry samotné, že mě osobně právě díky informativní hodnotě, podpořené špičkovým vizuálním zpracováním, zvládla uspokojit ještě o něco málo zručněji než jinak letos našlapaná konkurence. 


Sekundanti: pro fanoušky série bezesporu laděním šokantní a úchvatně vypadající debut God of War a informativně zdaleka nejvýživnější, nejkomplexnější i nejdelší stage demo, názorně předvádějící novou Zeldy v praxi.


Nejpříjemnější překvapení
God of War - Do not be sorry, be better!
O debutu nového Gof of War na letošní E3 nebylo příliš pochyb, stejně jako po zkušenostech s výsledky SSM nebylo příliš pochyb o tom, že bude mimořádně dobře vypadat. Po zrušení nového IP studia a navrácení se zpátky k jedinému potentnímu IP SSM jsem nicméně čekal v podstatě sázku na jistotu, odehrávající se jen v novém prostředí...v němž ale bude více než méně dál všechno při starém. Leč nutno přiznat, že SSM v tomto případě poprvé od ohlášení prvního God of War mým očekáváním vytřela zrak i jinak, než jen opulentní vizuální žranicí. Po šesti odehraných dílech série, z nichž poslední Accesion jsem už pro přílišnou obehranost z větší části prostě vypustil, díky bohu. Řada skalních sice může nahlas remcat, nicméně pro mě je nesmírně osvěžující vidět Kratose nejen z jiného, než fixního pohledu kamery, ale i ze značně komplexnější perspektivy, dávající mu minulými díly jen tu a tam naznačený rozměr v charakteru. Přidáním šedin, klidu a v neposlední řadě syna. Valhalla, výrazně méně "over the top" souboják, otevřenější prostředí i náznaky RPG prvků, to všechno působí bezesporu fajn a k duhu nového dílu série, ale jsou to drobné detaily v podobě Kratovy slyšitelné snahy krotit svůj pověstný hněv nebo váhavého pokusu obyčejně obejmout syna za rameno, které tomu novému směru nasazují korunu a definitivně jej posouvají do jiné, dospělejší roviny. Že tohle není už ten starý bezohledný Kratos a přepáleně zběsilý God of War? Po šesti dílech říkám v klidu "no a?", a přidávám mimo "díky Diovi" na dresu nového směřování série i Kratovo "Do not be sorry, be better!".


Sekundanti: Sony opuštěný, leč stále nezapomenutý Motorstorm evokující podoba nové Forzy Horizon 3 a nové, komornější pojetí Resident Evila 7, názorně demonstrované mimo nepovedeného ohlášení i okamžitým vypuštěním dema na něj.


Nejvydařenější tiskovka
Sony - Gods Gone
Letošní rok bezesporu nevypadlo z rukávu Sony tolik nečekaných a silné emoce budících ohlášení, jako na loňské E3, kdy jsme se dočkali ohlášení remaku FFVII, Shenmue 3, veřejné resuscitace Last Giardiana a v neposlední řadě strhujícího stage dema na Uncharted 4, ale...to jsem jednak ani nečekal a druhak...to především, Sony i tak dokázala díky absenci leaků překvapit celou řadou novinek. God of War počínaje, přes Crashe a Spidermana pokračuje, a Resident Evilem 7 s Days Gone konče. Nový formát bez zbytečných PR řečí, zato s živým orchestrem se rovněž povedl a tiskovka tak Sony i díky zkrácené délce odsýpala líp, než kdy dřív. Vzhledem k tomu, že EA leaklo všechno předem, Bethesda nechala nového Wolfa doma a Quake i Prey se ukázali jen ve formě CGI, MS nic nového mimo Forzy Horizon 3 a nový harware neohlásil ani nepředvedl...a tiskovka Ubisoftu se vlekla šíleným tempem, bylo to letos za mě poměrně jednoznačný.


Sekundant: Bethesda...díky neleaknutému alespoň ohlášení Quakea i Prey, a v neposlední řadě komplexní demonstraci předností nového Dishonored.

Žádné komentáře:

Okomentovat