pondělí 13. června 2016

E3 2016: EA - Titans fell



Nový formát o 60 minutách, plných výhradně ochutnávek. Hodně ochutnávek. Oukej, EA hned na začátek a na rovinu ústy ne zas až tak křečovitého PR usazuje očekávání pohodlně do křesla a jedeme...

Trochu míň pochodování při střídání se PR tváří EA na pódiu stranou, přínos pojetí tiskovky, vysílané souběžně ze dvou míst, v němž se aktéři obou vzájemné doplňují, je už na první pohled prakticky nulový...a druhý ani třetí pohled ani samotný průběh tiskovky na závěru prvního nic nezměnil. Za přešlap se nový formát úplně označit nedá, jen přínos prostě imho nula. Formát stranou, hry na plac.


Titanfall 2 si díky leakům odbyl to podstatné už pár hodin před tiskovkou, takže chudák Zampella z Respawnu těžko může nastartovat publikum oficiálním ohlášením singl player kampaně trailerem, který už všichni viděli. Program je ale u podobných akcí dopředu daný, takže aspoň drobný ironický žertík z ohlášení singlu trailerem na něj nakonec Zampella vykřesal. Byť trailer se Respawnu docela pvedl, kýžený efekt dopadu jeho vypuštění se nedostavuje. V sále, ani u mě doma. Příjemně nadupaný trailer na MP sice leaknout nestačil, ale bez překvapivých ohlášení, novinek a hlavně live ukázky to prostě není na přivedení davu do varu fakt ono. Zvlášť na akci zvané EA Play, ne EA Watch. Trailery se dají se stejným efektem vypouštět na net mezi fanoušky prakticky kdykoliv; na E3 je to vzhledem k míře zvědavosti očekávání málo.


První dojná stračena v podobě Maddena koketuje v prime timu s esportem...na to, že prakticky žádné novinky nového updatu EA neodprezentovali a Madden na rozdíl od E3 není celosvětová záležitost, tak je docela s podivem kolik času pro prádné tlachání na jeho triko mu EA v prime timu věnovali. Nuda. Madden mě nikdy nezajímal, takže dál...rovnou k očekávanému až nejočekávnějšímu bodu tiskovky, tj. k Bioware a novému Mass Efektu. EA Play? Mno, taky ne. Opět se žádná live předváděčka nových prvků a možností hry nekoná a kromě opravdu stručného antré Bioware do univerza nového dílu tak jediné, co EA na plac svojí tiskovky pustili, je ani ne tak klasický našlapaný trailer, jako takové spíš malé making of s řadou ingame ukázek. Většina z toho mála ze hry ukázaného vypadá bezesporu povedeně, ale na IP kategorie Mass Effectu je to po těch letech čekání málo. Hodně málo. A krom toho, že je to ale opravdu málo, tak se z toho člověk mimo příběhového pozadí ani skoro nic podstatného nedozví. Jak bude pojatý souboják? Jak bufou vypadat rozhovory a možnosti ovlivňovat samotnou story? Co explorace a její prostředky? Haló? Nic? Ne, zatím prostě nic. EA play.

Trpkou pachuť na patře následné minuty, věnované druhé dojné stračeně v podobě Fify, samozřejmě nepřebijí. Naopak, protože i tenhle obligátní každoroční "update" si z prime timu ukousnul podstatně větší kus koláče, než Mass Effect nebo Titanfall 2. Navíc bez toho, aniž by tenhle kus EA zvládli něčím chutným naplnit. Většina "revolučních" novinek Fify 17 leaknula ještě s větším předstihem než trailer na singl Titanfall 2 a i kdyby ne, story mód ve fotbale po zkušenostech s přínosem podobných ptákovin pro NFS, to asi bude těžko věc, z které si někdo sedne na prdel. Stejně jako z toho, že ve hře budou poprvé i licencování tři manažeři Premier League a jeden z nich se za doprovodu Moorova vtipkování projde na pódiu. Opět nuda, nicméně úrovně loňského trapčení kolem přítomnosti Pelého na pódiu to naštěstí nedosahuje. Leč smysl Murrinhovi přítomnosti, okořeněné jeho pěti slovy na pódiu, mi zcela uniká. Potěší snad jen fakt, že i někdo Murrinhova formátu a ega dokáže za prachy nechat do sebe před zraky milionů lidí udělat chodící a usmívající se terč pro nepovedené fórky. Díky José...

Střih zpátky do L.A., nejen formální, ale i v obsahu...od dojné stračeny rovnou k malým velkým věcem. EA Originals. Program EA na podporu malých vývojářů, mající jim do budoucna napomáhat realizovat jejich sny a veškeré zisky nechat v jejich kapsách. PR pro image EA. Nicméně ohlásit nový široce pojatý program pro malé vývojáře a pak jej v praxi předvést jednou jedinou hrou, pod něj zatím oficiálně spadající, to zas až tak dobré PR opravdu není. Z Fe se nicméně nakonec po selfpromu zcela v duchu loňského představení Unravel vyklubala namísto další z řady indie plošinovek docela zajímavě a původně vypadající kousek. Krátká, leč dobře připravená ukázka ze hry zvládla ve spojení se selfpromem říct o docela originální koncepci hry říct všechno podstatné, což je víc, než se dá říct o ukázkách velkých IP EA a malý vývojáři tak trochu naživo vyškolili ty velké v efektivitě. Fí...ha. 

Tá, tá, tá, ta, ta, dá... Star Wars. Aby nedošlo na nějaké letos patrně nepřípustné překvapení, EA avizuje dění následující minut předem, takže následující minuty konečně snad přinesou na parket něco zajímavějšího i z ranku AAA kategorie... Leč dopředu avizovaný název bloku Star Wars UPDATE nic moc velkého očekávat neradil. A radil uším očekávání nakonec víc než dobře, protože tím nezajímavějším, co se v tomhle bloku na place ukázalo, byla Jade Raymond. Dobře, a v pohledu pod pokličku i Amy Hanning, jejíž Star Wars hra se konečně dočkala světové premiéry...v podobě tří vteřinové ukázky z ní. Wow. Chudák Amy. Další minuty z bloku Satr Wars byly v podstatě prázné tlachánína téma Star Wars a EA, z něhož jsme se dozvěděli jen to, že her na téma Star Wars bude v daleké budoucnosti od EA hodně. Díky. Není nad to si to, co všichni už dávno víme, přeci jenom říct takhle pěkně v prime timu nahlas. Star Wars hry opravdu BUDOU. Od EA. Jen ne letos, kdy se ani Batlefront žádného výraznějšího updatu ještě nedočká.

Na rozdíl od Batlefieldu 1, z něhož se nakonec EA rozhodli udělat hlavní hvězdu večera, jejímuž lesku ještě přidají i hvězdy šoubyznysu jako Jamie Foxx, Zac Efron, Snop Dog a spol., kteří si to po skončení tiskovky mezi sebou rozdají naživo na bitevním poli. Pokud pominu, že osobně mi ta Bayovsky a kýčovitě pojatá akční glorifikace brutálních a nesmyslných masakrů z první světové přijde skoro stejně tak vhodná, jako kdyby se někdo rozhodl udělat FPS z koncentráku, což je ale problém víc můj, než BF1, tak ano... V ukázkách vypadá BF1 opravdu hodně dobře a hodně našlapaně. Live předváděčky ze singlu jsme se sice na EA PLAY opět nedočkali, nicméně vzhledem k tragikomické podobě kampaně z posledního BF možná pro samotnou prezentaci jedině dobře, že singl zůstal doma pod peřinou a nechal se pozdravovat jen v podobě na dvakrát postupně předveného efektivního traileru. Být dramaturgem večera, možná bych ho pouštěl postupně celý večer aspoň na pětkrát, dvakrát je málo...a možná ne každý tak pochopil, že to má být fakt ta PECKA. Ale na druhou stranu, trailer bezesporu dobrej. Následná první live ukázka ze hry i první live ukázka z celého lineupu EA na EA Play sice názorně předvedla, že MP se ani na nabušených PC tak úplně vizuální podobě traileru nepřiblíží, nicméně stejně tak předvedla, že bitevní MP vřavy DICE na rozdíl od některých celbrit prostě umí.

Jedno jediné live předvedení hry na akci zvané EA Play, konané při E3, je nicméně na dobrý výsledný dojem prostě trochu málo, zvlášť, když většina ostatního leakne předem. EA tak sice potvrdila, že má v záloze na následující měsíce až roky solidní lineup, který ovšem momentálně neumí nebo nechce v rámci jejího nového pojetí selfprezentace při E3 prostě prodat. Během několima následujících dnů uvidíme, co si všechno ještě nechala na tiskovky platformholderů a na soukromé předváděčky pro odbornou veřejnost, nicméně v tuhle chvíli, co se mě týče, to na palec nahoru za předvedené pro EA fakt není.

Žádné komentáře:

Okomentovat